Jawa 250 OVH model 822
Jawa 250 OHV,model 822.Tento motocykl ve zkouškách najezdil 63 000 kilometrů.Nádrž i povrchové díly jsou z laminátu.Pátého března 1982 byl ve Výzkumném a vývojovém závodě Jawa v Praze schválen podnikový úkol,,Vývoj motocyklu 250 ccm se čtyřdobým motorem".Začátkem roku 1982 byl prosazen návrh konstrukce čtyřdobého jednoválce 250 ccm, se záměrem obohatit zejména domácí trh a trhy tehdejších socialistyckých států.Cílem řešení vývojového úkolu bylo vyvinout lehký motocykl středního výkonu s vysokou životností a malými provozními náklady,který by rozšířil sortiment motocyklů na trzích socialistyckého tábora kolem roku 1988, ve stejné době, kdy se měla v závodě IŽMAŠ v SSSR začít vyrábět Jawou zkonstruovaná pětistovka OHC s protilehlými válci.Parametry uvažované jednoválcové dvěstěpadesátky s motorem OHV byly stanoveny takto: výkon 14kW při 7800 ot/min, spotřeba 3,4l/100 km, podvozek měl být vybaven přední kotoučovou brzdou a litými koly s ocelovými ráfky podle patentu JAWA.Při konstrukci něměli být použity žádné zahraniční patenty a z dovážených dílů směli být použity pouze řidítkové přepínače a akumulátory.V seznamu vývojových zakázek pro rok 1984 je zanesen vývoj motoru, výroba 10 kusů funkčních vzorků a 10 kusů prototypů motorů.Bylo plánováno, že po zavedení do sériové výroby bude vyráběno 130 tisíc motocyklů ročně, s předběžným cenovým limitem základního provedení 7 200,- korun, tehdy s maloobchodní cenou zhruba 11300,- korun.K tomuto se předpokládaly investice 430 milionů korun pro výrobu motorů a 190 milionů korun pro výrobu podvozků.Vývoj funkčního vzorku motocyklu měl být ukončen do listopadu 1983.
Detail motoru 822 s řešením upevnění v silentblocích.